سفارش طرح توجیهیصنایع بسته بندیمقالات آموزشی

طرح توجیهی جامبوبگ و کیسه لمینت ⭐️ (براورد فنی و تخصصی)

کارخانه تولید انواع گونی های لمینت شده

طرح توجیهی جامبوبگ و کیسه لمینت گزارشی همه جانبه از مشخصات اقتصادی، فنی و بازار این کسب و کار است که توسط نرم افزارهای تخصصی داده کاوی و اقتصاد محور تنظیم می گردد. این طرح، مدرکی مستند برای ارائه به نهادهای مختلف بوده و توسط کارشناسان سایت طرح فنی تهیه می شود.

جامبوبگ یا کیسه لمینت نوعی گونی ضد رطوبت است که برای حمل و نقل و نگهداری مواد مختلف به کار می رود. کیسه های لمینت قابلیت جابجایی بارهای سنگین را داشته و از دوخت محکم و دسته ای برای حمل راحت برخوردار هستند.

گونی های لمینت شده در حقیقت گونی های پلی پروپیلن هستند که با یک لایه محافظ پوشانده می شوند.

کیسه لمینت یا جامبوبگ برای حمل و نقل ضایعات ساختمانی ، محصولات کشاورزی، مصالح ساختمانی، مواد خوراکی، مواد شیمیایی، قیر صنعتی و … به کار می رود. مزایای بسیار این کیسه ها منجر به کاربرد گسترده و سودآوری بالای تولیدکنندگان جامبوبگ شده است.

تنظیم طرح توجیهی جامبوبگ با چه هدفی انجام می گردد؟

طرح توجیهی جامبوبگ و کیسه لمینت حاوی اطلاعات ارزنده ای در بخش فنی و عملیاتی، اقتصادی و وضعیت بازار این کسب و کار است. این طرح متشکل از جداول شاخص های مالی است که توجیه پذیری اقتصادی طرح را بررسی می کند.

دریافت جواز تاسیس، اولین گام در راه اندازی کارخانه جامبوبگ است که با ارائه طرح توجیهی به وزارت صنایع و معادن صورت می پذیرد. سرمایه گذارانی که قصد دریافت وام از بانک ها و موسسات مالی و اعتباری را دارند نیز موظف به ارائه طرح توجیهی به بانک هستند.

افزون بر ضرورت ارائه طرح توجیهی برای اخذ مجوز کارخانه و دریافت وام، طرح توجیهی، چراغی روشن برای هر سرمایه گذار است.

با استفاده از این طرح، سرمایه گذار می تواند، آینده کسب و کار خود را به روشنی مشاهده نماید. کارآفرینان می توانند، طرح توجیهی را مبنای سرمایه گذاری خود قرار داده و از ضرر مالی جلوگیری نمایند.

سرمایه اولیه برای راه اندازی کارخانه جامبوبگ

سرمایه اولیه راه اندازی کارخانه جامبوبگ به منظور خرید تجهیزات و دستگاه های خط تولید، تامین زیرساخت ها و خرید مواد اولیه صرف می گردد. قسمت اعظمی از دستگاه های خط تولید، وارداتی هستند و قیمت آنها وابسته به نرخ ارز است.

بنابراین برای محاسبه سرمایه ثابت باید در ابتدا قیمت تجهیزات استعلام گردد. سرمایه درگردش نیز در این فعالیت صنعتی برای خرید مواد اولیه که شامل گرانول پلی پروپیلن و انواع پوشش لمینت است، در نظر گرفته می شود.

محاسبه سرمایه ثابت و درگردش و کل مبلغ سرمایه گذاری از مهم ترین برآوردهای مالی در طرح توجیهی جامبوبگ و کیسه لمینت است.

برآورد هزینه های تولید کیسه لمینت

متخصصین برای تنظیم بیزینس پلن جامبوبگ و کیسه لمینت تمامی هزینه ها اعم از هزینه های ثابت و متغیر را در این کسب و کار لیست کرده و سپس با مبالغ به روز مشخص می کنند. هزینه های ثابت شامل هزینه زمین، هزینه ساختمان، هزینه محوطه سازی و هزینه تاسیسات می باشند.

هزینه هایی چون هزینه نیروی انسانی، هزینه حمل و نقل، هزینه سربار تولید، هزینه مصرف انرژی نیز در گروه هزینه های متغیر قرار دارند.

معمولا تخمین غیر صحیح هزینه های متغیر است که باعث بروز خطا در محاسبات مالی می شود. از این رو کارشناسان هزینه ها را با داده های روز تعیین می کنند.

تجهیزات تولید کیسه لمینت شده - طرح فنی

بررسی سود کارخانه جامبوبگ و کیسه لمینت

مهمترین قسمت در بخش مالی طرح توجیهی جامبوبگ و کیسه لمینت، تعیین صورت وضعیت درآمد و محاسبه سود این کسب و کار است. با توجه به گرایش صنایع مختلف به استفاده از جامبوبگ ها برای حمل و نقل مواد گوناگون، سودآوری این کسب و کار قطعی است.

طبق برآورد کارشناسان، نرخ بازده داخلی در این کسب و کار بین 35 تا 40 درصد است که رقم قابل توجهی می باشد. شایان ذکر است که مولفه هایی چون میزان سرمایه اولیه، وضعیت بازارسنجی و کیفیت دستگاه های خط تولید در برآورد سود نقش تاثیرگذاری دارند.

پیشنهاد به مطالعه :  طرح توجیهی نخ پلی استر ⭐️ ( الیاف POY ) کامفار+گرید+مطالعات

تجهیزات مورد نیاز برای شروع کار

طرح توجیهی جامبوبگ و کیسه لمینت ارائه دهنده اطلاعات فنی و عملیاتی پروژه نیز می باشد. در بخش فنی این طرح، تجهیزات خط تولید و فرآیند تولید جامبوبگ مشخص می شوند. فرآیند تولید جامبوبگ را می توان در مراحل زیر خلاصه کرد:

  • ترکیب گرانول پلی پروپیلن و سایر مواد اولیه
  • اکستروژن و ذوب مواد
  • تولید رول فیلم
  • برش نوارها
  • بافت نوارها
  • لمینت کردن کیسه
  • دوخت و چاپ و بسته بندی

در این راستا تجهیزات خط تولید عبارتند از:

  • دستگاه میکسر مواد اولیه
  • دستگاه اکسترودر
  • دستگاه گردباف
  • ماشین بافندگی
  • دستگاه دوخت
  • دستگاه برش
  • دستگاه چاپ
  • تجهیزات بسته بندی

بررسی توجیه پذیری اقتصادی تولید جامبوبگ

تولید جامبوبگ و کیسه لمینت از لحاظ اقتصادی توجیه پذیر است زیرا بازار مصرف آن یک جانبه و محدود نیست. انواع کیسه لمینت برای جابجایی سیمان، کود، آهک، انواع پلیمرها، آرد، محصولات کشاورزی و حتی برای حمل مواد شیمیایی قابل اشتعال و خطرناک به کار می روند.

یکی از بازارهای هدف برای جامبوبگ ها و کیسه های لمینت، کشور عراق است که ارزآوری خوبی را برای تولیدکنندگان جامبوبگ به دنبال داشته است.

ضمن این که جامبوبگ و کیسه های لمینت قابل بازیافت هستند که بنابراین تولید آنها از طرف سازمان محیط زیست مورد حمایت قرار می گیرد.

تولید انواع جامبوبگ و کیسه لمینت - طرح فنی

چه مشکلاتی در این کسب و کار دیده می شوند؟

تولید کنندگان جامبوبگ مانند بسیاری از کسب و کارهای تولیدی دیگر با مسائلی از قبیل بالا رفتن بهای مواد اولیه و عدم مدیریت صحیح اقتصادی مواجه هستند.

مدیریت و برنامه ریزی صحیح اقتصادی می تواند، ریسک سرمایه گذاری را به صورت قابل ملاحظه ای کاهش دهد؛ اما بسیاری از کارآفرینان به این مورد بی توجه بوده و دچار مشکل می شوند. طرح توجیهی جامبوبگ و کیسه لمینت می تواند، با تجزیه و تحلیل های صحیح مالی منجر به رفع این مشکلات گردد.

سفارش طرح توجیهی جامبوبگ و کیسه لمینت

طرح توجیهی اختصاصی جامبوبگ و کیسه لمینت توسط مهندسین سایت طرح فنی به صورت انحصاری برای هر طرح تهیه می گردد.

5 ماه پشتیبانی رایگان تیم طرح فنی نیز امتیاز بی نظیر و ویژه ای است که با سفارش بیزینس پلن جامبوبگ و کیسه لمینت برای شما در نظر گرفته ایم.

به این مقاله چه امتیازی میدهید؟

امتیاز

مجموع امتیازات

امتیاز کاربر: 4.85 ( 3 نتایج)

‫2 دیدگاه ها

    1. سلام بله انجام میدیم از دو طریق : شماره تماس در قسمت بالای سایت و واتس اپ میتونید اقدام کنید، درخدمتتون هستیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع گفتگو
1
سلام. طرح توجیهی نیاز دارید؟
سلام وقت بخیر
پشتیبان واتس‌اپ فعال است
در صورتی که شما به واتس‎اپ دسترسی ندارید میتوانید برای ثبت سفارش طرح توجیهی با شماره زیر تماس بگیرید.
0912-003-9088 کارشناس طرح توجیهی
پاسخگویی همه روزه از 7 صبح تا 24 شب