سفارش طرح توجیهیصنایع شیمیایی

طرح توجیهی تولید فوم حفاری ⭐️ برای مجوز و بانک

احداث کارخانه تولید فوم حفاری

طرح توجیهی تولید فوم حفاری؛ شامل اطلاعات کاملی از تجزیه تحلیل های مالی، مطالعات بازار و دانش فنی این پروژه و کسب و کار می باشد. بیزینس پلن این کسب و کار نیز توسط کارشناسان خبره سایت طرح فنی، نگارش می شود. فوم حفاری و یا فوم اصلاح کننده خاک؛ یک نوع ماده شیمیایی است که در حفر انواع چاه های آب شور و شیرین، حفر تونل و چاه های نفت از آن استفاده می شود.

فوم حفاری موجب می شود که اصطکاک و ساییدگی خاک و دستگاه حفاری از بین برود. استفاده از این مواد شیمیایی هنگام حفاری، موجب افزایش سرعت در حفاری و برداشت خاک می شود. نظر به اینکه استفاده از فوم حفاری موجب جلوگیری از خوردگی و ساییدگی تیغه های ماشین حفاری و عدم اعمال فشار بیشتر در منطقه حفاری می شود این محصول در صنعت حفاری از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

تنظیم طرح توجیهی فوم حفاری جهت اخذ مجوز و وام

اخذ مجوز فعالیت؛ اولین قدمی است که سرمایه گذاران می بایست در راستای تولید فوم حفاری بردارند. لازم به ذکر است که وزارت صمت از اصلی ‌ترین متولیان صدور مجوز در اغلب کسب و کار ها و پروژه ها می باشد. تولید فوم حفاری و احداث کارخانه آن نیز از این قاعده مستثنی نبوده و نیازمند دریافت مجوز از وزارت صمت و استعلامات دیگری از سازمان های دولتی مربوطه می باشد.

طرح توجیهی تولید فوم حفاری از اسناد و مدارک مهمی است که جهت دریافت مجوز باید به سازمان های مربوطه ارائه داد. طرح های توجیهی به دلیل اهمیت ویژه ای که در دریافت مجوز دارند؛ می بایست مطابق با آیین نامه ها و قوانین سازمان های دولتی نگارش شوند.

دریافت تسهیلات بانکی نیز یکی دیگر از اهداف نگارش طرح توجیهی تولید فوم حفاری می باشد. ثبت تقاضای تسهیلات بانکی، نیازمند ارائه طرح توجیهی اختصاصی، مجوز فعالیت و سایر مدارک به بانک ها می باشد. لازم به ذکر است که جهت تایید شدن تقاضای دریافت تسهیلات بانکی؛ اعداد و ارقام ثبت شده در طرح توجیهی، می بایست مطابق با وضعیت روز بازار محاسبه شده باشند.

کارخانه تولید فوم حفاری - طرح فنی

چرا باید پیش از شروع پروژه باید طرح توجیهی اختصاصی تهیه کنیم؟

تهیه کردن طرح توجیهی فوم حفاری علاوه بر کمکی که به دریافت مجوز و تسهیلات بانکی می کند؛ مزایای دیگری نیز برای سرمایه گذاران دارد. برآورد هزینه ها، وضعیت صادرات و واردات و بررسی بازار از جمله مسائلی هستند که می بایست پیش از شروع هر پروژه ای، مورد بررسی قرار گیرند.

طرح های توجیهی اختصاصی هر کسب و کاری نیز این قبیل مسائل را  مورد بررسی قرار داده و نتایج به دست آمده را در طبقه بندی های مشخصی قرار می‌ دهد. مطالعه اطلاعات و نتایج ثبت شده در طرح توجیهی؛ مانند نتایج بررسی های فعالیت رقبا و وضعیت عرضه و تقاضا و غیره، موجب سهولت مدیریت پروژه می شود. استفاده از طرح توجیهی اختصاصی، موجب می‌شود تا سرمایه ‌گذاران بتوانند یک پروژه سودآور و کم ریسک را شروع کنند.

تولید فوم حفاری به چه میزان سرمایه اولیه ای نیاز دارد؟

محاسبه میزان سرمایه اولیه مورد نیاز نیز از جمله مسائل مهمی است که در طرح توجیهی تولید فوم حفاری به آن پرداخته می شود. لازم به ذکر است که بخش مهمی از سرمایه اولیه در این پروژه، صرف خرید تجهیزات و ابزارآلات مورد نیاز برای خط تولید می شود. بخش دیگر سرمایه اولیه نیز به خرید انشعابات، زمین مورد نیاز، محوطه سازی و غیره اختصاص می یابد.

لازم به ذکر است که محاسبه میزان دقیق سرمایه اولیه برای تمامی کسب و کارها امکان پذیر نیست چرا که قیمت تجهیزات، زمین و مواد اولیه مدام در حال تغییر است. کارشناسان نویسنده طرح توجیهی تولید فوم حفاری به صورت اختصاصی و با در نظر گرفتن متغیر ها و عوامل مختلفی، میزان سرمایه اولیه مورد نیاز برای این پروژه را محاسبه می کنند.

پیشنهاد به مطالعه :  طرح توجیهی تولید آب ژاول ⭐️ هیپوکلریت سدیم

محاسبه هزینه راه اندازی کسب و کار در طرح توجیهی تولید فوم حفاری

اجرای طرح توجیهی تولید فوم حفاری علاوه بر تخصیص مبلغی به عنوان سرمایه اولیه، نیازمند در نظر گرفتن هزینه های مختلف دیگری نیز می باشد. هزینه های راه اندازی و فعالیت این پروژه، شامل شارژ مواد اولیه، استهلاک و تعمیرات تجهیزات، مصرف انرژی، بیمه و حقوق پرسنل و غیره می باشد.

یکی از هزینه های مهم در اجرای طرح توجیهی تولید فوم حفاری، هزینه خریداری زمین می باشد. هزینه خرید زمین نیز‌ با توجه به منطقه و محل قرارگیری زمین متغیر خواهد بود. زمین مورد نیاز برای اجرای این پروژه، حداقل باید سه هزار متر مربع مساحت و ۸۰۰ متر مربع زیربنا داشته باشد.

همان طور که گفته شد؛ هزینه تامین حقوق پرسنل نیز از هزینه های مهم این کسب و کار می باشد. پرداخت حقوق پرسنل مطابق با جدیدترین دستورالعمل های قانون کار و شرایط کارخانه انجام می گیرد.

خط تولید فوم حفاری - طرح فنی

برآورد سود دهی پروژه در طرح توجیهی تولید فوم حفاری

سرمایه‌ گذاران و اغلب افرادی که تولید فوم حفاری را به عنوان یک کسب و کار جدید برای خود انتخاب کرده‌اند؛ ترجیح می دهند که اطلاعات دقیقی از میزان سود دهی پروژه خود داشته باشند. لازم به ذکر است که هرچند اطلاع از میزان سود هر کسب و کاری، پیش از شروع پروژه ضروری است؛ محاسبه آن نیازمند تخصص و تجربه کافی در این زمینه می باشد.

سود هر پروژه ای به متغیر های مختلفی مانند ظرفیت تولید سالانه، قیمت محصول و شرایط بازار وابسته است. هرچند سود هر پروژه ای می بایست به صورت اختصاصی محاسبه شود؛ طبق نظر اغلب کارشناسان تولید این محصول دارای نرخ بازده داخلی ۴۵ درصد می باشد.

آشنایی با مواد اولیه و نحوه تولید فوم حفاری

جهت تولید فوم حفاری مواد اولیه مطابق با فرمولاسیون خاص و اوزان مشخص با یکدیگر ترکیب می شوند. ترکیب مواد اولیه در این فرآیند موجب تولید فوم خشک می شود. فوم خشک نیز مطابق با فرمول مشخص و در نسبت های مشخصی با آب ترکیب می شود. ترکیب فوم خشک با آب در نسبت های مشخص نیز موجب تولید فوم حفاری خواهد شد. مواد اولیه ای که در این فرآیند تولید مورد استفاده قرار می گیرند نیز شامل موارد زیر می باشند:

  • بنتونیت دهیدراته جهت ایجاد ساختار فوم.
  • کلرید پتاسیم به عنوان تثبیت کننده شیل.
  • سود سوز آور و یا پتاس سوز آور جهت محافظت در برابر خوردگی.
  • آدامس گوار جهت تثبیت کنندگی فوم.
  • خاکستر سودا به عنوان عامل درمان کلسیم.
پیشنهاد به مطالعه :  طرح توجیهی تولید تترابورات سدیم ⭐️ بوراکس

نحوه استفاده از فوم حفاری

جهت استفاده از فوم حفاری، ابتدا باید این مایع با مقدار مشخصی از آب مخلوط شود. مخلوط به دست آمده هنگام کار و با استفاده از چکش و لوله های حفاری به داخل نقاله مارپیچ، محفظه پشت کاتر هد و چال، تزریق می شود.

فرآیند تزریق فوم نیز به این شکل است که ابتدا از طریق نازل های کاتر هد و پمپ پیستونی به داخل هوا و سپس قسمت روغن کاری منتقل شده و با فشار زیادی تزریق می شود. فرآیند مورد نظر اگر به درستی انجام شود؛ می تواند اصطکاک بین ابزار های برشی و خاک را از بین ببرد.

کاربرد های فوم حفاری

همانطور که پیشتر نیز اشاره شد؛ اصلی ترین کاربرد استفاده از فوم حفاری، ایجاد سهولت در عملیات حفاری می باشد. جلوگیری از اصطکاک بین تجهیزات برش و خاک و یا کاهش آن نیز کاربرد دیگر استفاده از آب و فوم هنگام حفاری می باشد.

استفاده از ترکیب آب و فوم میتواند از پخش شدن گرد و خاک در منطقه حفاری نیز جلوگیری کند. فوم حفاری می ‌تواند با ایجاد یک نوع پوشش روی ذرات خاک از ایجاد گل جلوگیری کرده و تخلیه آنها را آسان تر سازد.

موارد استفاده از فوم حفاری - طرح فنی

توجیه اقتصادی تولید فوم های حفاری

همانطور که میدانید؛ فوم حفاری یکی از مهمترین اقلام مورد نیاز برای صنعت حفاری می باشد. استفاده گسترده از فوم حفاری برای حفر تونل و چاه های مختلف، موجب افزایش لزوم تولید این محصول می شود.

نظر به اینکه نرخ بازده داخلی این کسب و کار از موقعیت خوبی برخوردار است، می توان گفت این پروژه یک کسب و کار پرسود و کم ریسک برای سرمایه گذاران خواهد بود. لازم به ذکر است که استفاده از مواد اولیه مرغوب، فرمولاسیون مناسب و تجهیزات با کیفیت، می تواند میزان سود دهی این پروژه را نیز افزایش دهد.

آشنایی با مزایای طرح توجیهی فوم حفاری

نگارش طرح توجیهی تولید فوم حفاری به صورت اختصاصی، یک طرح جامع و کاربردی برای پروژه های سرمایه گذاران به ارمغان می آورد. کارشناسان فعال در سایت طرح فنی دارای ۲۵ سال سابقه در زمینه امور سرمایه گذاری، بانکی و اداری هستند و این تجربه و دانش به روزی که دارند، موجب می شود تا بهترین طرح های توجیهی را نگارش کنند. مهمترین نکته نیز در مورد ثبت سفارش در سایت طرح فنی؛ مزایایی است که به سرمایه گذاران عزیز تعلق میگیرد.

سفارش طرح توجیهی تولید فوم حفاری از سایت طرح فنی؛ دارای دو مزیت مهم می باشد. پنج ماه پشتیبانی رایگان از طرح و برگزاری جلسه آنلاین رایگان با سرمایه گذاران، مزیت های سفارش طرح های توجیهی در این وب سایت می باشند.

جلسه آنلاین مذکور بنا به درخواست سرمایه گذاران برگزار شده و هدف آن، رفع ابهامات سرمایه گذار در مورد امور بانکی و اداری می باشد. مشاورین سایت طرح فنی طی این جلسه در مورد مراحل اخذ وام، مجوز، وثایق و ضمانت نامه های بانکی، اطلاعات تکمیلی در اختیار سرمایه گذاران قرار خواهند داد.

به این مقاله چه امتیازی میدهید؟

امتیاز

مجموع امتیازات

امتیاز کاربر: 4.7 ( 1 نتایج)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع گفتگو
1
سلام. طرح توجیهی نیاز دارید؟
سلام وقت بخیر
پشتیبان واتس‌اپ فعال است
در صورتی که شما به واتس‎اپ دسترسی ندارید میتوانید برای ثبت سفارش طرح توجیهی با شماره زیر تماس بگیرید.
0912-003-9088 کارشناس طرح توجیهی
پاسخگویی همه روزه از 7 صبح تا 24 شب