سفارش طرح توجیهیصنعت خدماتصنعت گردشگری

طرح توجیهی احداث پارک یخی ⭐️ برآورد تخصصی هزینه ها

طرح احداث پارک یخی

طرح توجیهی احداث پارک یخی، نتایج ارزیابی های فنی، اقتصادی و مالی پروژه است که در قالب یک گزارش مبتنی بر نرم افزار ارائه می گردد. این گزارش توسط کارشناسان سایت طرح فنی که از مشاوران اعتباری و بانکی کشور هستند، تهیه می شود.

استفاده از تفریحات یخی و برف بازی از لذت های زایدالوصفی است که متاسفانه در بسیاری از نقاط کشور ما به علت گرمای هوا و عدم بارش برف به سادگی امکان پذیر نیست. پارک های یخی، الهام گرفته از طبیعت زمستانی بوده و امکان تفریحات یخی و برفی را فراهم می کنند.

پارک یخی به صورت مصنوعی، محیطی پر از یخ و برف را ایجاد می کند تا افراد بتوانند، از تفریحات و امکاناتی مانند برف بازی، سورتمه سواری، تیوب سواری، اسکی روی برف، پاتیناژ، اسکی روی یخ، هاکی روی یخ، اسنوبرد، رستوران یخی، تله کابین، دیواره ها و مجسمه های یخی استفاده کنند. دمای این پارک ها همواره بین 5 تا 7 درجه زیر صفر است و اوقات خوشی را در فصول گرم سال و مناطق گرم کشور برای بازدیدکنندگان ایجاد می کنند.

⭐️ تنظیم طرح توجیهی احداث پارک یخی جهت اخذ مجوز و وام

به طور کلی پارک های یخی با صنعت گردشگری کشور مرتبط هستند. از این رو مجوز تاسیس آنها از سمت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور صادر می گردد. طرح توجیهی احداث پارک یخی حاوی تمامی سرفصل هایی است که توسط سازمان صادر کننده مجوز درخواست می گردد. بیزینس پلن احداث پارک یخی، توجیه پذیری طرح را اثبات کرده و پروسه اخذ مجوز را سهولت می بخشد.

راه اندازی تاسیسات گردشگری از جمله پارک یخی مستلزم سرمایه گذاری بالایی است. از این رو سرمایه گذاران بخش از هزینه ها را از طریق تسهیلات دریافتی از بانک ها پوشش می دهند. اما بهتر است بدانید، اختصاص تسهیلات کم بهره بانکی نیز به سرمایه گذاران با ارائه طرح توجیهی احداث پارک یخی به بانک امکان پذیر خواهد بود.

⭐️ طرح توجیهی پارک یخی چه کمکی به سرمایه گذاران می کند؟

احداث پارک یخی از جمله مشاغل نو و بکر گردشگری در کشور ما به حساب می آید، از این رو راه اندازی این پارک ها با چالش ها و ابهاماتی از سمت سرمایه گذاران همراه خواهد بود.

طرح توجیهی احداث پارک یخی، دستاویزی مهم برای سرمایه گذاران است تا بتوانند، با چند و چون این طرح آشنا شوند. طرح توجیهی، میزان سرمایه اولیه را برای احداث یک پارک یخی و برفی، هزینه های پروژه و میزان سوددهی طرح را به شکل گویا و واضح در اختیار سرمایه گذاران قرار می دهد.

ارائه اطلاعات فنی و معرفی تجهیزات مورد نیاز پروژه نیز از وظایف طرح توجیهی می باشد. طرح توجیهی همچنین وضعیت تقاضا برای این پارک ها و توجیه پذیری طرح را آنالیز کرده و دید خوبی از آینده پروژه را به سرمایه گذار می دهد.

پیست اسکی در پارک یخی - طرح فنی

⭐️ چشم انداز سرمایه گذاری در احداث پارک یخی

شاید روزی انجام تفریحات زمستانی در مناطق گرم دنیا، یک رویا بود؛ اما هم اکنون با افتتاح پارک های یخی در جای جای دنیا، این رویا، لباس واقعیت به تن کرده است. پارک های یخی از جمله جاذبه های گردشگری در سراسر دنیا به خصوص در کشورهای گرمسیر می باشند. کشور ما نیز حرکت رو به جلویی را در احداث پارک های یخی شروع کرده است و هم اکنون در بسیاری از شهرها از جمله کیش، مشهد و تهران، شاهد پارک های یخی و زمین های اسکی روی یخ هستیم.

طبق بررسی هایی که کارشناسان حوزه گردشگری و نگارندگان طرح توجیهی احداث پارک یخی انجام داده اند، سرمایه گذاری در این زمینه بازدهی خوبی خواهد داشت، به خصوص اگر پارک یخی در شهرهای بزرگ، مناطق توریستی، مال ها و یا مجتمع های بزرگ تجاری احداث گردد.

⭐️ سرمایه مورد نیاز برای احداث پارک یخی

سرمایه ای که برای احداث پارک یخی در نظر گرفته می شود، به مقیاس پارک یخی و تجهیزات آن بستگی دارد. بعضی از پارک های یخی تنها فضایی را برای پاتیناژ و اسکی روی یخ فراهم می کنند؛ اما برخی دیگر پروژه های بسیار بزرگی هستند که از پارک های یخی معروف دنیا الگوبرداری شده و انواع تفریحات زمستانی در آنها انجام می شود.

سرمایه اولیه برای ساخت ساختمان پارک یخی، خریداری تجهیزات برودتی، فضاسازی پارک یخی، نورپردازی، راه اندازی تاسیسات، عایق سازی دیوارها و سقف و همچنین تامین سایر زیرساخت ها صرف می شود.

برخی از پارک های یخی مجهز به سیستم شبیه ساز تولید برف و بارش برف نیز می باشند. محاسبه سرمایه اولیه در طرح توجیهی احداث پارک یخی با بهره گیری از پیشنهادات حوزه گردشگری انجام شده و قیمت های روز تجهیزات در آن لحاظ می گردد.

پیشنهاد به مطالعه :  طرح توجیهی احداث پارک آبی ⭐️ سر پوشیده و باز

⭐️ برآورد هزینه های طرح

راه اندازی پارک یخی، افزون بر سرمایه ثابت نیازمند هزینه های مختلف است. هزینه مصرف انرژی از جمله هزینه های اصلی در این طرح است زیرا تجهیزات برودتی در پارک های یخی همواره باید روشن باشند و خاموش شدن آنها ممکن است، باعث از بین رفتن فضاها شود. هزینه زمین پارک یخی نیز بسته به مساحت و شهر محل احداث پارک یخی تعیین می شود. پارک های یخی به صورت مجزا و یا در مجتمع های تجاری تاسیس می شوند.

سایر هزینه های مهم طرح نیز عبارتند از هزینه های نیروی انسانی و هزینه های تعمیر و نگهداری تجهیزات که در طرح توجیهی احداث پارک یخی با داده های روز مبلغ گذاری می گردند.

محیط یخی در پارک یخی - طرح فنی

⭐️ بررسی میزان سود توسط طرح توجیهی

درآمد پارک های یخی از فروش بلیط تفریحی و همچنین برگزاری کلاس ها و دوره های آموزشی اسکی روی یخ یا پاتیناژ می باشد. میزان سوددهی پارک یخی به تعداد بخش های پارک یخی و ظرفیت پذیرش آن بستگی دارد.

طرح توجیهی احداث پارک یخی، میزان دقیق سود پروژه را با توجه به عوامل و مولفه های تاثیرگذار در سود پیش بینی می کند. افزون بر سود خالص، سایر شاخص های مالی طرح نیز چون مدت زمان برگشت سرمایه و نرخ بازده داخلی به صورت تخصصی و نرم افزاری توسط کارشناسان در طرح توجیهی برآورد می شود.

⭐️ آیا احداث پارک یخی دارای توجیه اقتصادی است؟

مطالعات کارشناسان در طرح توجیهی احداث پارک یخی، نشان دهنده توجیه پذیری این طرح می باشد. استفاده از تجربیات کشورهای پیشرفته در احداث پارک های یخی و الگوبرداری از آنها می تواند، در این طرح، سود قابل توجهی را برای سرمایه گذاران به دنبال داشته باشد.

استفاده از تجهیزات به روز برودتی، یخ ساز و برف ساز پیشرفته نیز هزینه استهلاک را پایین آورده و سود طرح را می افزاید. انتظار می رود در سال های آینده، با افزایش جمعیت و رونق صنعت گردشگری، اندک اندک پارک های تفریحی نیز با تبلیغات مناسب ،جایگاه ویژه ای در این صنعت پیدا کنند.

پیشنهاد به مطالعه :  طرح توجیهی احداث پارک جنگلی ⭐️ بررسی تخصصی هزینه ها

⭐️ معرفی تجهیزات مورد نیاز در پارک یخی

طرح توجیهی احداث پارک یخی افزون بر تجزیه و تحلیل های مالی و اقتصادی با ارائه دانش فنی پروژه در پیاده سازی طرح نیز سودمند خواهد بود. برخی از تجهیزات مورد نیاز در پارک های یخی عبارتند از:

  • تجهیزات یخ ساز
  • کمپرسور
  • تجهیزات کنترل دما
  • سیستم پیشرفته تولید برف مصنوعی
  • ژنراتور برق اضطراری
  • تاسیسات یخ نوردی
  • سورتمه و تیوب
  • تجهیزات نورپردازی
  • سیستم صوتی و پخش صدا
  • وسایل تفریحی و ورزشی زمستانی

محل بازی کودکان در پارک یخی - طرح فنی

⭐️ ایده های طراحی پارک یخی

پارک های یخی شامل قسمت های مختلف بوده و خدمات هیجان انگیزی ارائه می دهند. طرح توجیهی احداث پارک یخی، اطلاعات فنی و عملیاتی خود را مطابق با مشخصات و مختصات طرح ارائه می دهد. در این جا چند نمونه از ایده های طراحی پارک یخی را نام می بریم:

  • بارش برف: می توان با پاشیدن ذرات ریز یخ و قطرات آب به سیستم برف ساز، بلورهای برف را تولید کرده و بارش برف را ایجاد کرد. برف مصنوعی کاملا چسبندگی برف طبیعی را دارد و افراد می تواند، لذت درست کردن و پرتاب گلوله برفی و ساختن آدم برفی را حس کنند.
  • مجسمه های یخی: دمای حاکم بر پارک یخی، منفی 6 درجه است بنابراین می توان، انواع مجسمه های بزرگ یخی، خانه یخی اسکیموها و دیوارهای یخی را در پارک ایجاد کرد.
  • کافه یخی: کافه یخی محلی برای استراحت در پارک های یخی است. کافه های یخی مزین به مجسمه های یخی و نورپردازی حرفه ای بوده و بازدیدکنندگان می تواند، در آن جا نوشیدنی های گرم میل کنند.
  • اجاره لباس های زمستانی: کافه های یخی دارای امکاناتی چون اجاره لباس زمستانی، پوتین، دستکش، تن پوش یکبار مصرف، لوازم اسکی روی یخ و … هستند.
  • فضاسازی مهیج: استفاده از وسایل تفریحی و تزئینی مانند سرسره های یخی، درختان کاج مصنوعی، شبیه ساز آسمان قطب، سورتمه های تفریحی و … نیز از ایده های خوب در پارک های یخی می باشند.

⭐️ سفارش طرح توجیهی اختصاصی احداث پارک یخی

احداث پارک یخی از ایده های بکر و مبتکرانه است. طرح توجیهی احداث پارک یخی می تواند، راهنمایی جامع برای راه اندازی این طرح و بهره برداری از آن باشد. در اینجا می خواهیم، طرح توجیهی اختصاصی را به شما معرفی کنیم که توسط متخصصین سایت طرح فنی با 25 سال تجربه در امور سرمایه گذاری و بانکی نوشته می شود.

با سفارش طرح توجیهی اختصاصی در سایت طرح فنی، 5 ماه پشتیبانی رایگان از طرح و جلسه آنلاین رایگان نیز به شما ارائه خواهد شد.

توضیح این که جلسه آنلاین به درخواست سرمایه گذار و برای توضیح مسائل اداری و بانکی طرح برگزار می گردد. مراحل اداری اخذ مجوز، مراحل دریافت وام، وثایق و ضمانت نامه های بانکی و … از موارد مطرح شده در جلسه خواهند بود.

به این مقاله چه امتیازی میدهید؟

امتیاز

مجموع امتیازات

امتیاز کاربر: 5 ( 56 نتایج)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع گفتگو
1
سلام. طرح توجیهی نیاز دارید؟
سلام وقت بخیر
پشتیبان واتس‌اپ فعال است
در صورتی که شما به واتس‎اپ دسترسی ندارید میتوانید برای ثبت سفارش طرح توجیهی با شماره زیر تماس بگیرید.
0912-003-9088 کارشناس طرح توجیهی
پاسخگویی همه روزه از 7 صبح تا 24 شب